donderdag 7 mei 2020

Okay, I’m bored in the house and I’m in the house bored…

We zitten al een hele tijd thuis. We kunnen niet winkelen, geen terrasje doen, geen uitstapjes maken en we kunnen niet op bezoek bij vrienden, …
Bij veel mensen slaat de verveling toe, ook bij mij. Ik hou mij nu vooral bezig met schoolwerk en met de naderende examens. 
Het leek mij leuk om enkele tips te geven aan jullie zodat de tijd wat sneller gaat!

1.     Maak een wandeling
Je mag in deze coronatijden wel nog steeds een wandeling maken in je omgeving. Na een hele dag binnen zitten, kan het eens deugd doen om een stevige wandeling te maken. Niet alleen geniet je van het zonnetje, maar je leert ook genieten van de natuur. 

2.     Experimenteer met je haren
Het is het ideale moment om te experimenteren met je haren. Ik denk aan leuke kapsels. Leer invlechten of maak zotte kapsels. In de winkel kan je ook haarkleuring vinden die maar enkele wasbeurten blijft. Kleur je haar eens in een fel kleur. Het blijft toch maar enkele wasbeurten in je haar zitten en je hoeft toch niet naar buiten. 

3.     Bel met je vrienden en leer je grootouders skypen
Je mag niet afspreken met vrienden, je lief, je grootouders, … dus dan bellen we maar! Nu is het moment dat je veel kan bellen met je vrienden en familie. Je kan ook van dit moment gebruik maken om je grootouders te leren skypen. Het zijn moeilijke en eenzame tijden voor vele mensen, zo kan je contact houden. 

4.     Tekenen
Dit is iets wat ik ook vaak heb gedaan. Je kan je eigen creativiteit de vrije loop laten of als je niet goed bent in tekenen kan je leren tekenen aan de hand van filmpjes. Het is het moment om je tekenenkunsten te verbeteren. 

5.     Begin je eigen blog
Ik kreeg dit als vervanging van een examen, maar ik vind dit superleuk om te doen. Ik verzet mijn gedachten even als ik een blogpost aan het maken ben. 
Je blog kan gaan over wat jij maar wil. Je kan op ‘Blogger’ gratis een account aanmaken en je passies, talenten en interesses neerschrijven. 

6.     Ga iets bakken
Ik heb dit ook vaak gedaan. Niet alleen uit verveling, maar omdat ik graag bak en omdat ik het nog het liefste opeet. Voor de bakkers onder mijn lezers, dit is een leuk idee om de tijd te verdrijven. Het is ook leuk voor de rest van je gezin want ze kunnen genieten van je kookkunsten. Voor de lezers die niet veel bakken, nu is het moment om misschien een verborgen talent te ontdekken. 

7.     Maak je huis schoon
Nu iedereen veel thuis is, kan je jezelf nuttig maken en je kamer een grote schoonmaakbeurt geven. Ik heb dit ook al gedaan (het was nodig …)
            Laat de grote schoonmaak beginnen!

8.     Leer voor examens 
In de hogeschool hebben wij eind Mei al examens. Ik ben nu volop bezig met mijn voorbereidingen hiervoor. Het is misschien niet het leukste om te doen, maar de tijd gaat toch voorbij. 




9.     Doe vrijwilligerswerk
Ik heb tijdens de lockdown ook vrijwilligerswerk gedaan bij de boodschappendienst in Diksmuide. Ik had in één van mijn vorige posts gezegd dat ik mijn ervaringen hierover nog ging vertellen, dus hier ben ik. 
Ik vond het superleuk om te doen. Ik ben enkele keren opgebeld om boodschappen te doen. Ik kreeg dan het boodschappenlijstje met het adres en de gegevens van de persoon doorgemaild. Ik werd uiteraard vooraf opgebeld door het Lokaal Dienstencentrum van Diksmuide. Alles verliep vlot en was duidelijk. Ik bleef ook altijd even praten bij het afleveren van de boodschappen. Ik merkte wel dat sommige mensen nood hadden aan een goede babbel.  Sommigen waren heel eenzaam en bang voor het virus. Het deed mij deugd dat ik dan even kon babbelen en hun dag een beetje beter maken. Je krijgt wel heel veel appreciatie van die mensen. Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds actief bij de boodschappendienst. Ik kan het alleen maar aanraden om mensen te helpen die het moeilijker hebben tijdens deze periode. Ik volg ook de opleiding Sociaal Werk, dus ik vind het ook belangrijk dat er naast het boodschappen doen, ook even wordt gecontroleerd of alles goed gaat met de mensen. 

10.  Download TikTok 
Iedereen kent de app wel. Het is iets heel populair en vele leeftijden zijn erop actief. Je kan soms uren verspillen door te kijken naar de grappige en soms ook leerzame filmpjes die mensen maken. Vooral nu tijdens de quarantaine zie je dat veel mensen hier filmpjes op plaatsen tegen de verveling.

Laten we afsluiten met lachertje voor de casanova's onder ons... 




Stay safe and have faith !

Liefs Sophie





3 opmerkingen:

  1. Leuke titel! Zeer toepasselijk dat je dan ook als tip TikTok aanraadt! Het zijn leuke en aangename tips, ik zal er zeker enkele meenemen! De ene is wel wat leuker dan de andere... (ben nl. niet zo een fan voor studeren(: )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tips tegen de verveling, zal zeker eens eentje uitproberen :)

    Groetjes Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideetjes om je tijd te vullen! De lockdown begint toch wel saai te worden!

    BeantwoordenVerwijderen